top of page

KOMENTARAI IR NAUJIENOS

Ieškoti

L. Kazlavickas: Laisvės kovų pamokos turi tapti patrauklesnės mokiniui

  • Writer: Liutauras Kazlavickas
    Liutauras Kazlavickas
  • 2015-10-08
  • 2 min. skaitymo

Seimo nario Liutauro Kazlavicko iniciatyva Seime surengta diskusija, skirta 18 valandų Lietuvos laisvės kovų istorijos pamokų integracijai šalies mokyklose aptarti. Susitikime dalyvavę Švietimo ir mokslo ministerijos, Ugdymo plėtotės centro (UPC), Lietuvos politinių kalinių ir tremtinių sąjungos (LPKTS) bei Demokratinės politikos instituto atstovai dalinosi patirtimi bei pasiūlymais ir idėjomis, kaip šias pamokas paversti efektyvesnėmis, patrauklesnėmis jaunimui bei išnaudoti visą jų potencialą.


„Džiaugiuosi, kad praėjusiai Vyriausybei pavyko į mokyklų istorijos ir pilietiškumo pamokų turinį įtraukti aštuoniolikos valandų laisvai pasirenkamą Laisvės kovų istorijos pamokų ciklą. Tačiau reikia pripažinti, jog praėjus keliems metams šios pamokos neretai telieka tik „sausu“ mokymosi elementu, įkalintu klasės ir formalaus istorijos pažinimo ribose. Ir nors jau šiandien turime puikių pavyzdžių, kai kūrybingi mokytojai šį dalyką paverčia proaktyviomis ir įtraukiančiomis pamokomis, vis dėlto dar ne visos mokyklos pilnavertiškai išnaudoja jas supančią istoriškai svarbią aplinką“, – teigė parlamentaras L. Kazlavickas.


Seimo nario minčiai, jog mokytojai turėtų leisti jaunimui partizanų istoriją pažinti ne tik iš vadovėlių, bet ir lankant svarbius vietos paminklus, muziejus, bendraujant su dar gyvais istorijos liudininkais bei kuriant įvairius projektus, pritarė ir LPKTS valdybos pirmininkė Rasa Duobaitė-Bumbulienė.


„Laisvės kovų istorijos mokymasis pirmiausiai turėtų prasidėti nuo gilesnio savojo regiono istorijos pažinimo – juk kiekviename regione, mieste ar miestelyje rasime istoriškai svarbių paminklų, vietų, gyvų amžininkų, menančių pasiaukojimo ir kovos už laisvę istorijas. LPKTS konferencijas istorijos mokytojams ir moksleiviams rengia jau ne vieneri metai, tačiau labai džiugu, jog sulaukėme Seimo nario Liutauro Kazlavicko ir ministerijos atstovų dėmesio bei pagalbos, tai artėjantį renginį padės pakelti į naują kokybinį lygmenį“, – mintimis dalijosi Rasa Duobaitė-Bumbulienė.


Aptardami pedagogų bendradarbiavimo ir dalijimosi gerąją patirtimi svarbą, diskusijos dalyviai sutarė dar šiais metais surengti diskusiją-seminarą, kuriame dalyvautų istorijos mokytojai-metodininkai, ne tik integravę Lietuvos laisvės kovų istorijos mokymą į savo programą, bet ir savarankiškai sukūrę mokiniams patrauklių, gyvąjį istorijos pažinimą apimančių metodinių priemonių.


„Laisvės kovų istorija yra geriausias drąsos, pasiaukojimo bei meilės artimui ir Tėvynei pavyzdys. Tačiau esminis klausimas – kaip dar nesena Lietuvos istorija sudominti augančią Lietuvos kartą? Energingų ir smalsių jaunuolių neuždega tik datų mokymasis. Todėl mūsų pareiga yra gyvą ir emociškai jaudinančią tautos istoriją pateikti jauniems žmonėms patrauklia forma. O mokytojams, atradusiems būdą, kaip tai padaryti – dalintis patirtimi su kolegomis. Tam tereikia noro ir šiek tiek daugiau kūrybiškumo“ – įsitikinęs TS-LKD frakcijos narys, parlamentaras L. Kazlavickas.


Diskusijos metu buvo nutarta po šiais metais vyksiančio istorijos mokytojų-metodininkų seminaro ateinančiais metais organizuoti susitikimų ciklą su atskirų šalies regionų istorijos mokytojais, mokyklų administracijomis, amžininkais, muziejų ir nevyriausybinių organizacijų bei atsakingų švietimo institucijų atstovais, kurio metu būtų parengti skirtingiems regionams tinkantys Laisvės kovų istorijos mokymo planai bei metodikos.


Susitikime dalyvavo Švietimo ir mokslo ministerijos atstovas Rimantas Jokimaitis, Ugdymo plėtotės centro (UPC) atstovė Nijole Grybovienė, Lietuvos politinių kalinių ir tremtinių sąjungos (LPKTS) valdybos pirmininkė Rasa Duobaitė-Bumbulienė bei Demokratinės politikos instituto vadovas Tomas Kazulėnas ir kiti.



© 2024 Liutauras Kazlavickas

  • Facebook
  • LinkedIn
bottom of page